hus5iuppsala

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lotta Sterning - 19 oktober 2012 16:56

 Fönsterna är på plats och taket läggs på. Ytterväggar har påbörjats för att sedan muras på.  

Av Lotta Sterning - 11 oktober 2012 14:38

Idag har jag gått rundvandring på Ronald McDonald Hus med Rickard på PEAB. Det kommer att bli så fint!!! Just nu monteras fönster på plan 2, taket börjar läggas på och man gör i ordning inför murningen av fasaden. Idag har Pippi och Lilla Gubben flyttat in i arbetsboden i väntan på att Huset ska bli klart!  

Av Lotta Sterning - 4 oktober 2012 08:45

I går hade vi styrelsemöte. En ny medlem kom till styrelsen så nu är det 5 personer med representanter från Barncancerfonden, sjukhuset. McDonald's och Ronald McDonald Barnfond. Insamlingen går riktigt bra så vi ligger bra till. Jag har en hel del sponsorer som stöttar oss med möbler, toaletter, duschväggar, lekplats, textilier, annonser m.m


Vi räknar med inflytt av familjer under sommaren och invigningen sker hösten 2013, troligen slutet av augusti eller början av september. Innan dess ska Huset stå klart och det ska finnas allt som finns i ett vanligt hem. Alltifrån säng, lakan till osthyvlar. 


Jag har besökt Ronald McDonald Hus i Göteborg under 3 dagar för att se och lära. Träffade flera familjer som berättade    hur viktigt Huset är för dem. Nästa vecka ska jag till Huset i Huddinge under 2 dagar och sedan till LInköping och Lund. När jag besökt alla Hus ska jag fundera på hur vi ska jobba i Uppsala. Jag kommer troligen att anställa 2 husfruar/husvärdinnor på 75%. Volontärer har jag ett 10-tal med vi kommer nog behöva ca 20 personer som hjälper oss med allt man behöver göra i ett hem, tex. hålla ordning, tvätta och pyssla om Huset,


Nu dags att jaga sponsorer!


 



Ovido - Quiz & Flashcards